Op deze pagina vind je alle informatie over de verschillende binnenruimtes op Space-S, hoe je deze ruimtes kunt huren, en wat je moet doen als er vragen zijn over deze ruimtes. Lees a.u.b. eerst heel de pagina door. Het beheer van de binnenruimtes wordt bijgehouden door Workspace Binnenruimtes, een groep vrijwilligers van de bewonersvereniging van Space-S. Dit betekent dus ook dat we niet altijd direct kunnen reageren op vragen. Je kunt de workspace bereiken voor vragen voor, tijdens, of na je reservering door een mailtje te sturen naar reserveringen@space-s.nl. We doen ons best om zo snel mogelijk te reageren op vragen.
Aan het huren van alle ruimtes zitten algemene voorwaarden verbonden, deze kun je HIER vinden. Elke ruimte heeft nog losse huisregels, deze kun je vinden bij de beschrijvingen hieronder. Bij het maken van een reservering ga je hiermee akkoord en moet je je hier aan houden, dus lees deze goed door. Het overtreden van huisregels leidt per direct tot huurverbod voor onbepaalde tijd en er kunnen geldboetes opgelegd worden. Na de beschrijvingen hieronder staan instructies voor het maken van een reservering. Het is niet mogelijk om een ruimte van tevoren te bezichtigen.
Buurthuis
De huisregels vind je HIER. Het buurthuis is ingericht als grote, open ruimte waarin je workshops, vergaderingen, diners, feestjes en andere activiteiten kan organiseren. De ruimte is geschikt voor ongeveer 60 personen (staand). We lenen/huren geen spullen uit het buurthuis uit voor activiteiten elders. Alle spullen dienen in de ruimte te blijven en mogen niet mee naar huis worden genomen of naar buiten worden verplaatst. Alle spullen staan in de berging en moeten hier ook terug worden geplaatst. Houd er dus ook rekening mee dat je ze hier zelf uit moeten halen en terug moet zetten. De volgende faciliteiten zijn aanwezig, waar je naar behoefte gebruik van mag maken. Eventuele extra spullen zoals versiering, koffie, thee, etc. dienen zelf meegenomen te worden en aan het einde niet achtergelaten te worden.
- Geluidssysteem (AUX of bluetooth)
Het is niet toegestaan je eigen geluid systeem mee te nemen. Je mag alleen gebruik maken van de boxen die er hangen. - Feestverlichting
- Een beamer (met HDMI-aansluiting)
- Wifi-netwerk (informatie hiervan te vinden in de ruimte)
- Een whiteboard
- Volledige keuken inclusief servies
De hoeveelheid van het servies is niet altijd gelijk i.v.m breuk. Mocht je ooit merken dat er te weinig servies is, kun je dit aan de workspace laten weten en kunnen we zorgen dat dit weer wordt aangevuld. - 2 tafelmodel koelkasten en een tafelmodel vriezer
- Filter koffiezetapparaat
- Waterkoker
- Magnetron
- Losstaand fornuis met oven
- Bestek en servies
- Vaatwasser
- 6 statafels (eventueel inclusief hoezen mits ze beschikbaar zijn)
- 4 grotere tafels
- 4 bistrotafels
- 35 klapstoelen
- 15 reguliere stoelen
- Schoonmaak bak met schoonmaak artikelen
Huurkosten | Prijs per uur | Prijs per 24 uur |
---|---|---|
Bewoner van Space-S & lid van de bewonersvereniging | € 5,00 | € 20,00 |
Bewoner van Space-S & geen lid van de bewonersvereniging | € 10,00 | € 40,00 |
Niet-bewoner van Space-S | € 100,00 | € 400,00 |

Plattegrond van het buurthuis met afmetingen.
Het terrein buiten het buurthuis is semiopenbaar terrein. Dat betekent dat je deze ruimte dus niet huurt voor je reservering. Je mag hier wel iets plaatsen tijdens je reservering, maar je mag geen overlast of gevaar voor bewoners veroorzaken door geplaatste spullen. Je mag geen tafels of stoelen van het buurthuis buiten plaatsen voor je reservering. De spullen dienen in het buurthuis zelf te verblijven.
Denk aan de bewoners aan het hofje en ga tijdens je reservering ’s avonds niet buiten staan tenzij dit nodig is. Houd de deuren van het buurthuis gesloten i.v.m geluidsoverlast en verplaats geen eigendommen van andere bewoners.














Logeerkamer
De huisregels vind je HIER. De logeerkamer ligt aangrenzend aan de gezamenlijke woonkamer in blok 1. De logeerkamer is bedoeld voor bezoek wat je niet in je eigen woning kwijt kan, en is bedoeld voor een enkele of 2-daagse overnachting. Via een deur in de huiskamer kom je in de logeerkamer. Je moet er zelf voor zorgen dat de huurder de woonkamer in kan, er wordt namelijk geen extra druppel bij de sleutel van de kamer zelf gegeven. Controleer bovendien zelf of alles aanwezig is voor je loge. In de logeerkamer staat een bed voor 2 personen en er is een ingerichte badkamer. Er is geen apart toilet in de logeerkamer. Je kunt natuurlijk wel gebruik maken van het toilet in de huiskamer. Beddengoed, handdoeken en dergelijke worden klaargelegd door ons als je de ruimte huurt. Houd er rekening mee dat de aangrenzende huiskamer beschikbaar is voor alle Space-S bewoners en er dus mensen kunnen zitten.
Huurkosten | Prijs per nacht |
---|---|
Bewoner van Space-S & lid van de bewonersvereniging | € 20,00 |
Bewoner van Space-S & geen lid van de bewonersvereniging | € 30,00 |
Niet-bewoner van Space-S | n.v.t. |





Nu volgen de instructies voor het reserveren van een ruimte. Denk bij het reserveren van de ruimtes aan de tijd die je nodig hebt om eventueel spullen klaar te zetten en de ruimte weer schoon te maken. Buiten de gereserveerde tijden dienen de ruimtes volledig opgeruimd en schoon te zijn, dus reserveer altijd voldoende tijd. In de agenda hieronder staan de reserveringen die al geplaatst zijn. Check dus altijd eerst of de dag en tijd die je op het oog hebt, niet al (deels) gereserveerd is. Blauw staat voor het buurthuis, en rood staat voor de logeerkamer. Klik HIER om agenda op volledig scherm te zien.
Een nieuwe reservering maken kan via het formulier hieronder. Vul deze zorgvuldig en naar waarheid in. Lees vooral de huisregels van de ruimte goed door voor het maken van een reservering. Daar zijn ook eventuele openingstijden te vinden. Bij meerdaagse reserveringen dient de ruimte buiten openingstijden alsnog gesloten te worden. Ongeacht de ruimte kan reserveren minimaal 9 dagen en maximaal 12 maanden vooruit, en niet-bewoners kunnen maximaal 3 maanden vooruit reserveren. Als je op kortere termijn wilt reserveren, kun je een mailtje sturen. We kunnen dan niet garanderen dat je reservering nog mogelijk is. Annuleren kan tot 9 dagen van tevoren door middel van een mailtje. Een reservering moet minimaal 3 uur zijn.
Na het invullen van het formulier krijg je een bevestiging over de mail en word je reservering (onder voorbehoud) in de agenda opgenomen. De workspace zal zo snel mogelijk je reservering goedkeuren, waarna je een betaalverzoek ontvangt via mail. Na het betalen krijg je wederom een bevestigingsmail en zal de reservering definitief opgenomen worden in de agenda. Tot deze laatste stap is de reservering volledig onder voorbehoud. Pas daarna is de reservering af, en zal de workspace ervoor zorgen dat je bij aanvang de sleutel krijgt.
De sleutel zal uiterlijk 10 minuten van tevoren in je brievenbus liggen. Mocht ons dit niet lukken i.v.m. tijden, dan spreken we via mail iets anders af. Na afloop van je reservering moet je de sleutel weer terugdoen in de brievenbus van de sleutelbeheerder. Het blok en huisnummer van deze brievenbus staan op het label aan de sleutel. Wij vragen alle huurders ook om aan het begin en aan het einde van de huurperiode foto’s te maken van de ruimte. Dit omdat wij niet de capaciteit hebben om na iedere reservering langs te komen. Mocht de ruimte na de reservering niet schoon of in orde zijn, dan kunnen er kosten worden verbonden aan het schoonmaken van de ruimte of het vervangen van spullen.